Wie goed doet, goed ontmoet.

6 april 2018 - Pohsanten, Indonesië

Drie weken en een dag voorbij. Wat een tijd heb ik hier. Ik kan het blijven herhalen. De muggen zijn mijn grootste vrienden, ofja dat denken ze. Inmiddels is het een dagelijkse routine geworden om me elke ochtend en avond in te smeren met anti muggen spul. Ik had een stick bij vanuit Nederland, maar die is alweer bijna op. Terwijl ik er normaal toch makkelijk een hele zomer mee kan doen. Op dit moment zit ik aan tafel bij Gert en Theo thuis, dat zijn de opa's van het tehuis. Deze mannen zijn 66 en 71 jaar oud. Ze leven hier hun pensioenjaren. Villa is wel het woord wat ik kan gebruiken als je ziet waar zij wonen. Met natuurlijk een zwembad in de achtertuin. Waar ik, als ik klaar ben met vertellen hoe goed ik het hier wel niet heb, even een duik in ga nemen.

De afgelopen week hebben we stiekem best veel gedaan. Elke dag gebeurt er wel iets. Ik verveel me hier zeker niet. We hebben afgelopen weekend een feestje gegeven in het teken van Pasen. Ik wil hier niet teveel woorden aan vuil maken, dus snel even kijken bij mijn video's want dan kun je zelf zien hoe gezellig we het hebben gehad.

De kinderen mogen alleen op zondag bij Gert en Theo komen zwemmen, maar na school is het lekker om even een duik te nemen in het water. Dus dan is de rivier een mooie uitkomst. De Gelar river, zoals deze rivier heet, is heerlijk koud. Alles is hier lekker koud, ook de douche die ik aan het einde van de dag neem. In de afgelopen 8 dagen zijn we 3 keer naar de rivier geweest. En dat is soms een heel getouwtrek met 10 mensen op 5 scooters.

Scooter rijden gaat trouwens echt goed! Natuurlijk wel een helm op, want een van de andere vrijwilligers is inmiddels al twee keer best hard gevallen. Maandag ga ik met een van de kinderen mijn eigen helm kopen bij de scooter winkel. Ben benieuwd! De ritjes naar de rivier en naar de andere plekken in de bergen sla ik nog even over, dat is me echt te ver naar boven. Ik heb best wel wat hoogtevrees, dus dan laat ik liever iemand anders rijden.

Over hoogtevrees gesproken, ik heb echt een super ervaring meegemaakt!! Ik ben van een waterval afgesprongen. En om de ervaring helemaal compleet te maken, was ik zo gek om het nog een keer te doen. Het was doodeng maar ik heb het gedaan. Grenzen verleggen in Bali, love it!

Vanmorgen hebben we de buitenmuur de eerste laag verf gegeven. Het duurt nog wel even voordat we kunnen zeggen dat we klaar zijn. Maar het is het waard! Weer een groot dankjewel naar alle mensen die mij hebben gesponsord. Door jullie bijdrage kunnen wij dit mogelijk maken.

Ohja, bijna vergeten! Over 6 dagen vertrek ik samen met Paula naar Ubud, daar gaan we drie daagjes alles bekijken. Daarachter hebben we nog drie daagjes Kuta geplakt. Als ik weer terug ben, zal ik jullie er alles over vertellen.

Nu ga ik lekker zwemmen, het is hier veel te heet. (klagen kunnen we als de beste)

Status: niet verkeerd hier.

1. Nikki:
    6 april 2018
    Lieve Naomi.Prachtig verhaal heb je weer geschreven.Wacht telkens met veel plezier op een nieuw verhaal van al jouw avonturen.Erg fijn om te lezen hoe goed je het daar hebt en dat je zo kunt genieten van alles wat je doet en van alles om je heen.Mooie leuke dingen doe je daar voor jezelf maar ook voor anderen.Heel veel plezier de komende dagen als je weg gaat.Liefs en een dikke kus Nikki😘
  2. Opa van Soest:
    6 april 2018
    Hallo Naomi fijn om weer wat van je te horen je hebt het heel goed naar de zin als ik dat zo lees Jou kennende had ik ook niet anders verwacht. maar ik vind het heel fijn voor je geniet er van ook die daagjes dat je er op uitgaat. we horen wel weer van je heel veel groetjes en dikke knuffel Opa xxxxxx
  3. Corine Deenen:
    6 april 2018
    Hoi Naomi. Wederom een heel leuk verhaal. We merken het wel dat je daar echt op je plek zit. Mooie foto's en wat een uitzicht. Geniet ervan. En we kijken uit naar je volgende verhaal. Xxx
  4. Marco:
    9 april 2018
    Mooie foto's zeg, heb jij ff een mazzel met zo'n mooi uitzicht ...leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.